אתונה למוזיקאים ומה שבינהם

אתונה במעצמת מוזיקה מטורפת

המוזיקה ביוון קיימת עוד מהעת העתיקה, ככה שזה לא מפתיע שהבירה היוונית אתונה, הפכה למעצמת מוזיקה מטורפת עם השנים וחנויות התקליטים ואולמות המוזיקה הם חלק בלתי נפרד ההיסטוריה התרבותית של העיר. העיר ידועה בסצנת המוזיקה האקלקטית שלה, ויש בה שפע של ברים שתוכלו ליהנות בהם ממוזיקה חיה של כישרונות מקומיים ובינלאומיים.

בין אם אתם מעדיפים ערב רגוע בבר מקומי או קונצרט מן המניין, באתונה תמצאו לא מעט מקומות בהם תוכלו להאזין למוזיקה נהדרת.

אם גם אתם חובבי מוזיקה מושבעים, תמשיכו לקרוא את המדריך המלא שלנו למוזיקאים באתונה, כי העיר הולכת לספק את התשוקה המוזיקלית לכולם. 

ברים ומועדוני מוזיקה חיה 

אין דבר שהאתונאים אוהבים יותר מקפה, אלכוהול ומוזיקה חיה. בבירת הבוזוקיות והטברנות תמצאו לא מעט ברים ומועדונים מכל הז'אנרים שתוכלו להעלות על רוחכם, וזאת אופציה נהדרת לערב אותנטי בעיר שבו תוכלו להתערבב ולהכיר את הסצנה המקומית יותר מקרוב. 

Bios

אחד המקומות המוכרים ואהובים ביותר בעיר, Bios הוא מרכז תרבות נהדר שבו תיאטרון, בר וחלל הופעות נפגשים בו זמנית. במהלך הקיץ הבר עובר למרפסת הגג שבה תוכלו להנות ממוזיקה נהדרת עם נוף לאקרופוליס המרהיב. המקום מארח לעיתים קרובות הופעות של להקות ואמנים מקומיים וגם בינלאומיים כמו סטיב אאוקי, מקינקה ורקס. 

כתובת: Pireos 84, Athina 104 35

Half Note Jazz Club

מועדון הג'אז Half Note פועל בעיר כבר עשורים ויש לו פינה חמה בלב במקומיים. כאן תמצאו בעיקר הופעות ג'אז אינטימיות, אך לא רק מכיוון שלעיתים קרובות מופיעים כאן גם מוזיקאי ג'אז בינלאומיים שהרימו את האתונאים על הרגליים. התוכנית האומנותית השנתית כוללת בדרך כלל למעלה מ -200 הופעות ג'אז כמובן, אך לא רק ותוכלו למצוא גם הופעות של ז'אנרים מוזיקליים אחרים כמו פאנק, בלוז, סול ואפילו מוזיקה לטינית. 

כתובת: Trivonianou 17, Athina 116 36

Blend

מועדון Blend מייצג מוזיקת ​​דאנס איכותית באתונה ובמיקונוס כבר יותר משני עשורים, והוא לגמרי חוד החנית היווני בכל הקשור למוזיקה אלקטרונית. 

במועדון מתארחים אמני הטכנו והמוזיקה האלקטרונית בינלאומיים המובילים בעולם, ומגיעים לכאן לא מעט DJ'S בעלי שם עולמי שמקפיצים את העיר לשמיים ומפילים את האתונאיים מהרגליים בסוף הערב.

סקרילקס וסטיב אאוקי הם רק אחוז קטנטן מהשמות הגדולים שהופיעו כאן, אז אם טכנו ומוזיקה אלקטרונית זה הקטע שלכם – את מועדון Blend אתם לא יכולים לפספס. 

כרגע את הליינים שלהם את מארחים במועדונים גדולים אחרים בעיר, אז כדאי לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם שלהם לעדכונים. 

לעמוד האינסטגרם של המקום לחצו כאן: https://www.instagram.com/blendathens/

AN Club מועדון רוק

אחד ממועדוני הרוק הוותיקים באתונה, מועדון AN הוא מקום ייחודי שבו תוכלו ליהנות ממוזיקה חיה והוא משלב בחוכמה רבה בין הישן לחדש ומביא בשורה אקלטקית וחדשנית לאתונאים. המועדון ממוקם בשכונת אקסכריה האנרכיסטית לשעבר והאורבנית בהווה קיים כבר מעל 30 שנה, בהמהלך שנותיו אירח לא מעט אומנים גדולים מסצנת הרוק היוונית והבינלאומית. מדובר באחד המקומות הוותיקים בעיר שעד היום הוא אחד הפייבוריטים של המקומיים המבוגרים והצעירים. 

כתובת: Solomou 13, Athina 106 83

היכלי קונצרטים – היסטורית ארוכת שנים הקשורה למוזיקה

לאתונה תרבות היסטורית ארוכת שנים הקשורה למוזיקה, ואחד האתרים המפורסמים ביותר בעיר הוא האודון של הורדוס שעד היום מארח המון הופעות חיות במיוחד בחודשים החמים והתיירותים, ומדובר בחוויה שלא כדאי לפספס אם אתם נתקלים בהופעה כזאת או אחרת בזמן החופשה שלכם בעיר. 

Megaro Mousikis Concert Hall

Megaro Mousikis הוא כנראה אחד המקומות התרבותיים החשובים ביותר בעיר, וכאן מתרחש כמעט אירוע שקשור למוזיקה קלאסית והופעות אופרה. הבניין המרשים שבו הוקם ההיכל נחנך בשנת 1991, ומאז הוא הורחב וכולל כעת ארבעה אולמות שיגרמו לחובבי האופרה והמוזיקה הקלאסית מבינכם להחסיר פעימה. 

כתובת: Vasilissis Sofias, Athina 115 21

Gazarte

בשכונת גאזי הידועה כרובע חיי הלילה של אתונה, מתחם Gazarte הוא מוסד בקרב המוזיקאים בעיר. המקום כולל ספרייה, אולם קונצרטים, בר- מסעדה ואפילו מרפסת יפיפיה שתוכלו להתרווח בה ולהנות מהעיר האורבנית והתוססת. חוץ מהקוקטיילים הטעימים שהבר מגיש, מה שבאמת הפך את המקום לאבן דרך תרבותית הם האירועים וההופעות החיות שמתארחים כאן באופן קבוע. 

הופעות אינטימיות מצומצמות ועד להופעות ענק עלו על הבמות של המקום, והוא הצליח לבסס את מעמדו בעיר כאחד המקומות הטובים ביותר להופעות חיות ולקונצרטים. 

כתובת: Voutadon 34, Athina 118 54

חנויות תקליטים – פינה חמה למוזיקה בלב של אתונאים

למרות שהיום יש לא מעט פלטפורמות דיגיטליות בהן תוכלו להאזין למוזיקה מכל מכשיר ומכל מקום, לאתונאים יש פינה חמה בלב לתקליטי הויניל שכיום הם זן שהולך ונכחד. אם גם אתם כמו המקומיים מעדיפים להאזין ללהקה האהובה עליכם בדרכים קצת יותר אולד סקול, תשמחו לשמוע שבאתונה לא פחות מ- 35 חנויות תקליטים! בין מבחר החנויות תוכלו למצוא חנויות קלאסיות נהדרות, מחסנים שיעסיקו את האצבעות שלכם בשעות של פשפושים וחנויות עם אסתטיקה בוטיקית ומבחר אקלקטי. 

Rock ‘n’ Roll Circus

בין הולנד ליוון! החנות הזאת שנמצאת בשכונת קולונאקי היוקרתית היא חלומו של כל חובב תקליטים. תוכלו למצוא כאן תקליטי ג'אז, פאנק, סול, מוזיקה ברזילאית ומוזיקה בינלאומית. האוסף המרשים בחנות מגיע הישר מהולנד הקרה, שם הבעלים רוכש את מיטב התקליטים של החנות בבזאר הוויניל באוטרכט שבהולנד.

כתובת: Sina 21, Αthens 106 80

To Diskadiko

בשכונת פסירי הציורית והמגניבה, תוכלו למצוא בין שלל סמטאותיה את חנות התקליטים הזו, שחובבי הרוק בוודאי ישמחו לשמוע על קיומה. בין המבחר בחנות תוכלו למצוא בעיקר תקליטים ודיסקים חדשים ומשומשים, בעיקר מהז'אנר ה"כבד" יותר החל מפאנק ועד מטאל פרוגרסיבי. מי שלא מתחבר לז'נאר ישמח לדעת שבמבחר הגדול של החנות תמצאו גם אלבומי ג'אז וסול, ואפילו תקליטים אזוריים יותר של מוזיקה יוונית וטורקית.  

כתובת: Agias Eleousis 5, Athina 105 54

Discobole

חנות התקליטים הוותיקה הזו בשכונת אקסארכיה טיפחה דורות שלמים של חובבי מוזיקה ומוזיקאים מאז שנפתחה בשנת 1983. המבחר הרחב של החנות ידבר במיוחד לליבם של חובבי המוזיקה האלקטרונית, עם תקליטים חדשים ומודרנים. היא הייתה ועודנה החנות המעודכנת ביותר בז'אנרים של האוס, פרוגרסיבי, טכנו, דאבסטפ ועוד. למרות שאלו עיקר תקליטיה, תוכלו למצוא גם תקליטי רוק, ג'אז ואפילו מוזיקה קלאסית.

כתובת: Εντός Στοάς, Char. Trikoupi 24, Athina 106 79

Zaharias Records

מקום שחובה לבקר בו בעיר אם אתם חובבי תקליטים, משום שמדובר בחנות התקליטים המפורסמת ביותר באתונה. החנות נמצאת במדרחוב הראשי של שוק הפשפשים במונסטיראקי, שידוע כבית חם לדיסקים ותקליטים ישנים. קומת הקרקע מלאה בתקליטי פופ, רוק ומוזיקה יוונית, אם תמשיכו לפשפש בחנות תמצאו גם את החלק השני שלה, במיוחד לאוהבי הסול, פאנק, פסקולים, ג'אז ועוד. סוד קטן בינינו, יש לא מעט תקליטים בחלק האחורי של הארקייד. רוב המבחר פה הוא משומש שהבעלים מוצא במהלך נסיעותיו התכופות לחו"ל.

כתובת: Ifestou 20, Athina 105 55

Mr. Vinylios

חנות התקליטים הזו נוסדה בשנת 1993, ומאז נכנסה לליבם של תושבי העיר. בקולקציה שלה תמצאו מעל 50,000 תקליטים, בניהם אוסף גדול של תקליטי רוק משומשים, כמו גם רפרטואר יווני חזק משנות השישים, שנות ה -70 וה -80. מוכרים כאן גם ז'אנרים אחרים כמו ג'אז, בלוז, מטאל ופסקולים. המקום שנראה כאילו עצר מלכת נמצא ממש מטרים ספורים משכנתה שבדיוק סיפרנו לכם עליה, ממש במדרחוב שוק הפשפשים במונסטיראקי. 

כתובת: Ifestou 24, Athina 105 55

Vinyl City

החנות הזו בשכונת אקסרכיה הצבעונית היא חנות יד שנייה, וכנראה אחת מחנויות התקליטים הזולות ביותר באתונה. הבעלים מייבא את מבחר התקליטים העצום באופן קבוע היישר משיקגו הקפואה, ולא פעם תמצאו דילים שווים במיוחד כי "בעל הבית השתגע". אתם יכולים למצוא כאן תקליטים לטינים מדהימים, ג'אז, דיסקו ובוגי במצב מצויין (לפחות רובם המוחלט). אם אתם נחושים לנבור באלפי התקליטים במקום, תתעזרו בסבלנות ותגיעו לפנינה הקטנה הזו במרכז העיר. 

כתובת: Ippokratous, 11

Kasseta Record Shop

עוד חנות מצוינת שכדאי להגיע אליה היא Kasseta, שלמרות שאת שמה היא קיבלה מפריט וינטג' שיצא מהאופנה לפני לא מעט שנים, היא מוכרת בעיקר אלבומים עכשווים. בין התקליטים תוכלו למצוא פה בעיקר טכנו, האוס ודאנס אבל גם לא מעט אלבומי ג'אז. אם במקרה נכנסתם לחנות ומצאתם את עצמכם בטעות מצטרפים למסיבה, זה הקטע שלהם.

כתובת: Sofokleous 5, Athina 105 59

LoFi Concept Records

התוספת החדשה ביותר בעיר, חנות הקונספט LoFi צועקת מכל עבר פרויקט "עשה זאת בעצמך" ואנחנו מתים על זה! אוסף התקליטים האקלקטי של החנות מכיל בעיקר היפ הופ, ג'אז, פאנק וסול עם לא מעט מהדורות עכשוויות.

מהדורות חדשות נוחתות באופן קבוע על המדפים, אך תוכלו גם לחפור בכמה ארגזי ויניל משומשים. LoFi היא גם ביתם של ArtLab, שם תוכלו לשים יד על כמה תכשיטים, מנורות וציורים יפים בעבודת יד. 

כתובת: Odissea Androutsou 38, Athina 117 41

אם אהבתם שתפו אל תתביישו😎
שלח הודעה
מעוניינים להזמין סיור באתונה? שלחו הודעה נשמח לעזור לכם